Saturday 5 April 2008

مراسم ملکه زیبائی در ابوظبی

در دنیای اسلام که همه خبرها به سنگسار و در گونی پیچیدن زنان ختم می شود برگزاری مراسم ملکه زیبائی شاید یک رفرم به نفع زنان به نظر برسد! احتمالا کسانی بر خواهند خاست و یک بار دیگر علیه کمونیستها و آزادیخواهان دست به "جهاد اکبر" خواهند زد و مثلا خواهند گفت دیدید که شیرین عبادی حق داشت که گفت اسلام و حقوق بشر با هم منافاتی ندارند؟ آخر چه کسی است که از مسابقه برای ملکه زیبائی در کشوری که زن زیر لگد اسلام سیاسی است خوشحال نشود؟ فاکت: دادگاهی در ابوظبی تقاضای طلاق زنی را که بعد از ٢١ روز زندگی مشترک مورد کتک قرار می گرفت و همسرش با زنان دیگر رابطه جنسی داشت رد کرد و به زن حکم کرد با دریافت مبلغی به خانه برگردد. این موقعیت بغایت فرودست زن را در نظر بگیرید و مجددا به خبر برگردید! در یک مسابقه منحصر به فرد بین المللی در امارات متحده عربی، ده هزار شتر مژه های بلند خود را برای کسب عنوان ملکه زیبایی شترها، آرایش خواهند کرد. این مسابقه که در ابوظبی برگزار می شود یکی از بزرگترین مسابقات از این نوع است و در آن مبلغی بیش از ٩ میلیون دلار و ١٠٠ دستگاه اتومبیل بعنوان جایزه اهداء می شود. در این مسابقه شترهایی از بحرین، عمان، قطر و عربستان سعودی شرکت خواهند داشت.
و بر گردیم به موقعیت زن در این کشور و همه کشورهای شرکت کننده در این مسابقه فرح بخش. عکسی که زن را در ابوظبی نشان میدهد به اندازه کافی گویا است. اسیر کامل در حجاب اسلامی. اگر دنیا را خالی از عمل انسانها برای تغییر تصور کنیم و آن را به دست اراذل اسلامی رها کنیم حتما زنان گرفتار اسلام سیاسی به موقعیت بالا دست شتر ها رشک خواهند برد. شترهائی که می توانند مژه های زیبای خود را آرایش کنند و زنانی که حتی به اندازه شتر ها آزادی عمل ندارند. آیا وقت آن نیست که این دنیای ضد بشری را با همه گند و کثافاتش در اعماق تاریخ دفن کنیم و یک زندگی انسانی به نفع زنان و همه مردم جامعه مستقر کنیم؟ آیا وقت آن نیست که یک بار دیگر و بلند تر از همیشه اعلام کنیم که در مذاهب و ارتجاع و نابرابری نمیتوان و نباید رفرم کرد. اینها را باید از ریشه خشکاند.
دو میلیون کودک قربانی توریسم جنسی
وقتی چندین سال قبل دوستی بر اثر تصادف جان باخت بخش کوتاهی از دیالوگ فیلم "شهر فرشتگان" را برای بازماندگانش تکرار کردم. "یک روز زندگی به عنوان انسان ارزشش را داشت". ماجرای فیلم این است. فرشته های نامرئی در میان آدمیان حضور دارند و در مواقع خطر به آنها کمک می کنند. فرشته (نیکولاس کیج) عاشق زنی می شود و تصمیم می گیرد از "عالم ملکوت" دست کشیده "زندگی فانی" اما توام با احساس و عشق را شروع کند. پیش از انسان شدن، فرشته ما، نه گرما و سرما را حس می کند نه حس بویائی و چشائی موجودات زنده را دارد. در اولین روزی که انسان می شود زیر دوش آب گرم لذت می برد و عطر دلپذیر میو ه ها سرمست اش می کند. اوج لذت وقتی است که اولین هم آغوشی را تجربه می کند اما معشوق فردای روز بعد در یک تصادف کشته می شود. وقتی یکی از یاران قدیمی فرشته بر "نیکولاس کیج" ظاهر می شوند، از او می پرسد آیا ارزشش را داشت که برای یک روز تجربه زندگی انسانی، زندگی جاودانه را از دست بدهی؟ فرشته سابق می گوید یک روز حس همه چیز و حس عمیق هم آغوشی و دوست داشتن. ارزشش را داشت.

دومیلیون کودک مورد تجاوز جنسی آیا می توانند همین یک جمله را تکرار کنند؟ بر مبنای بررسی های يونيسف در حال حاضر بيش از دو ميليون کودک و نوجوان که بين ۸ تا ۱۵ سال سن دارند در سراسر جهان مجبور به تن فروشی هستند. ساليانه بيش از دو ميليون نفر از کشوری به کشور ديگر سفر می کنند تا با کودکان و نوجوانان رابطه جنسی برقرار سازند. اين جهانگردی جنسی، بازاری بسيار پر منفعت را که حجم گردش پول در آن بيش از ۵ ميليارد دلار حدس زده می شود، به وجود آورده است.

اگر از این کودکان و نوجوانان پرسیده شود آیا ارزشش را دارد که بعنوان انسان بر این جهان پا گذاشته اید چه می شنوید. آیا می توانند بگویند آری؟ که بگویند یک روز همه خوشی ها را حس کرده ایم. گرمای دلپذیر آب را حس کردیم و طعم خوش میو ه ها را چشیده ایم و خلاصه بعنوان انسان حتی یک روز از این زندگی لذت برده ایم؟

آمار یونسیف بی شک ناقص است. زندگی میلیونها کودک در اقصی نقاط جهان که قربانیان پنهان و حتی آشکار تجاوز جنسی اند را در بر نمی گیرد. این کودکان قربانیان قهر طبیعت نیستند. کسانی نیستند که در یک لحظه، زندگی زیبایشان به خاکستر تبدیل شده باشد. اینها کسانی اند که از روز تولدشان تا روز مرگشان اسیر وضع موجوداند. وقتی از کودک ٨ ساله ای بعنوان کالای جنسی استفاده می شود آیا نباید به این زندگی تف کرد و به جنگ مسبب اصلی این حقارت و این ستم و تجاوز رفت؟
آیا سخت است مسببین این جنایت را باز شناخت؟ تجاوز به این کودکان فقط با همین آمار الکن ٥ میلیارد دلار سود نصیب کسانی کرده است که این "شغل" کثیف و ضد انسانی کسب و کارشان شده است. آیا آماری هست که لااقل بگوید ٥ میلیارد دلار خرج شده است تا با این تجاوز مبارزه شود؟ آیا دنیایی که بر محور سرمایه و سود و استثمار می گردد می تواند دنیائی شایسته برای ما انسانها باشد؟ آیا همین یک قلم جنایت علیه انسانیت ما را به این نمی رساند که کثافات جامعه سرمایه داری را باید بر سرش خراب کرد و جهانی بدون استثمار بنا کرد؟
کیوان جاوید

No comments: