Friday 21 March 2008

چهارشنبه سوری صحنه اعتراض به آپارتاید جنسی

چهارشنبه سوری امسال در ایران شور و حال دیگری داشت و به صحنه مبارزه و اعتراض به آپارتاید جنسی تبدیل شد. در زیر گزارشات رسیده به سازمان جوانان کمونیست را برایتان عینا میآوریم

چهارشنبه سوري در نواب تهران

در نواب قيامت بود. از يکي از منازل جوانان بلندگويي را رو به کوچه به کار انداخته بودند و موزيک پاپ پخش ميشد و همه ميرقصيدند. نيروي انتظامي در خيابان اصلي مستقر بود. ولي جرات نميکردند وارد محل شوند. خيلي جاها ماشين ها پارک کرده بودند و موزيک ضبط ماشين را روشن کرده و همه ميرقصيدند. چهارشنبه سوري امسال يک صحنه جدال مردم با اين رژيم بود و براستي جشن و شادي بود و خوش گذشت جاي شما خالي بود. هيچوقت انقدر نرقصيده بوديم.

حامد از کرمانشاه

ديشب چهارشنبه سوري در کرمانشاه غوغا بود. شلوغ تر از هر سال. سالهاي قبل خيلي وقت ها وقتي رنگ اعتراض ميگرفت ٬ اعتراض ناسيوناليستي بود. اين دو سال بويژه امسال فضا عوض شده. وقتي شعار ميدهد ميگويند مرگ بر جمهوري اسلامي. آزادي برابري. باور کنيد اين را در همه جا ميگويند. ديشب ميادين اصلي را نيروي انتظامي گرفته بود و بسيج نيرو کرده بودند . اما در برخي محلات مشخصا ٦ بهمن سابق يعني ميدان ٢٢ بهمن٬ بولوار اس ميدان فردوسي٬ نوبهار٬ فرهنگيان فاز ١ بين جوانان و نيروهاي انتظامي درگيري بود. جوانان در هر کجا که مستقر ميشدند فورا بساط آتش را برپا ميکردند و رقص و پايکوبي دختر و پسر بر پا ميشد. و محل را تحت کنترل ميگرفتند. نيروهاي انتظامي جرات نزديک شدن نداشتند اما بسيج کامل بودند و نيروي فراوان بيرون آورده بود. خلاصه شب شادي بود بخصوص وقتي ضعف نيروي انتظامي را ميديدم و جوانان آنها را هو ميکردند. دق دلي خوبي در آورديم و هر جا ميشد جوانان آنها را مورد حمله قرار ميدادند. به نظر من چهارشنبه سوري امسال شروع درگير کوچه به کوچه جوانان و مردم با اين رژيم است. بايد آماده شد.


گزارش رسیده به روزنه از آریاشهر تهران

سه شنبه ساعت 9برنامه ترقه بازی شروع به اوج گیری کرد .معموعا برنامه چارشنبه سوری ها با ترقه شروع می شود، جوانان جمع می شوند و بعداز حدودا دوساعت به ترقه بازی به مرحله ترکیبی از رقص و ترقه می رسدو در این مرحله است که معمولا پلیس حمله می کند.دیشب پلیس نیروی خودرا در خیابان های مهم شهر ومیادین مهم مثل شهرک غرب وگیشا مستقر کرده بود در آریا شهر نیز عمدتا در حد فاصل میدان ابتدا ووسطی صادقیه مستقر بودند با احتساب موتور سواران حداقل 200نفر پلیس روبروی یک مسجد ایستاده ، توی دوتا میدان وپراکنده ایستاده بودند.موتور سواران ساعت 10 شب به شدت فعال شدند در این ساعت حداقل در 10 نقطه اطراف میدان وسطی آریا شهرتجمع رقص وترقه ایجاد شده بود در هر جمع معمولا 7تا 8 پسر پای ثابت رقص بودند و گاهی 2تا3تا دختر هم قاطی آنها می شدند جوانان دور آنها حلقه می زدند ولی به خاطر خطر ترقه سمت پیاده رو بودند. صدای انفجار مرتب به گوش می رسید و در هر جمع تعداد زیادی با گوشی موبایل درحال فیلم برداری بودند .جمعیت اکتیو، در حال رفت وآمد ومواظب بودند.موتوسواران پلیس کاملا مجهزبودند و مثلا در یک جای خلوت در یک بلوار نزدیک مسجد 10 تا موتور وحدوا 25 تا گارد آماده ایستاده بودند . جرات حمله ونزدیک شدن به جمعیت نداشتند و یا طبق برنامه ای می خواستند در شرایط ویژه ای حرکت کنند .اگر تجمعی زیاد می شد آنها وحشیانه با سروصدای زیاد حمله می کردند اما جوانان به سرعت خود را در امان نگه می داشتند ضمنا به نظر می رسید که قصد زدن ندارند و هدف ایجاد رعب ووحشت است .با ماشین آب پاش ویژه شستشوی خیابان ،در چند جا آتیش ها را خاموش کردند و مردم هم سنک پرتاب می کردند بین ساعت 10 تا 11 در یکی از فرعی های آریا شهر پائین ستارخان تجمع مردم زیاد شده بود و به طرف ستارخان کشیده می شد جوانان داشتند خیابان ستارخان را می بستد ماشین ها را تشویق به بوق زدن می کردند وماشین ها بوق می زدند حرکت یکدست منظم و همراه شعار بود با انداختن اشیاء سنگین راه را بند آورده بودند ماشین های پلیس به تعداد زیاد در 150 قدمی آنها بود ولی جمعیت به 500 نفری رسیده بود و احتمال پلیس نمی خواست بی گدار به آب بزند.این حرکت بیش از نیم ساعت ادامه داشت وتلاش اگاهانه می شد که تبدیل به یک تظاهرات سیاسی شود وشد . 30 تا 40 نفر در حال فیلم برداری با گوشی بودند .عده ای به تظاهرات شکل می دادند .شعار می دادند .کیوسک تلفن سرکوچه به زور از جا کنده شد .عملا عبورومرور ماشین ها در این قسمت خیابان ستارخان متوقف شد و به فرعی ها کشیده شد در عین حال در سایر نقاط آریاشهر حداقل در 15 مکان دیگر برنامه رقص وترقه ادامه داشت ساعت حدودا 11 موتورسواران پلیس وحشیانه حمله کردند .شاید 12 شب خیابان های آریا شهر خلوت شد ولی در مجتمع های مسکونی برنامه رقص تا12 شب ادامه داشت. حرکت اگاهانه وابتکاری مردم در تبدیل یک برنامه چارشنبه سوری به یک تظاهرات با شعار حکومت اسلامی نمی خوایم بی سابقه وبی نظیر بود.

مرگ بر رژیم آپارتاید جنسی
سازمان جوانان کمونیست
29 اسقند 86، 19 مارس 2008

No comments: