Monday 14 January 2008

پيش بسوی صدمین سالگرد ٨ مارس روز جهانی زن!رژيم آپارتايد جنسی محکوم است!

هشت مارس روز جهاني زن از راه ميرسد. زنان و مردان آزادیخواه درسراسر جهان، امسال به استقبال صدمين سالگرد هشت مارس ميروند. در ايران زنان و مردان مترقي و معترض به قوانين و سنتهاي ضد زن اسلامي، خود را براي برگزاري باشکوه هشت مارس آماده ميکنند.

در ايران سه دهه است که حکومت اسلامي، يک آپارتايد جنسي کامل را به مردم ایران تحمیل کرده است. جداسازي زن و مرد در همه عرصه های زندگی، تحمیل بی حقوقی کامل به زنان، تحميل حجاب اجباري به آنان و تحقير روزانه آنان، شاخص حکومت ضد زن اسلامي است. اما سالهاي سال است که بر عليه اين حکومت و بر عليه قوانين ضد زن اسلامي، جنبشي عظيم و عمومي در جريان است. زنان و مردان و بويژه جوانان روزانه و در ابعاد میلیونی بر عليه اين قوانين و سنتهاي ضدبشری مبارزه ميکنند. وسعت دستگیری، شلاق زدن و جریمه کردن و تهدید زنان که بنا به آمار جمهوری اسلامی ایران سر به میلیونها نفر در سال میزند، ابعاد گسترده این مبارزه را نشان میدهد. همه جا از خیابان و مدرسه و دانشگاه تا محل کار و میادین ورزشی صحنه مبارزه هرروزه زنان و مردم معترض علیه رژیم آپارتايد جنسي در ایران است.

بیائید تا ٨ مارس امسال را به روز اعلام همبستگی با زنان و مردم آزادیخواه علیه حکومت آپارتايد جنسي در ایران تبدیل کنیم.

همه مردم مترقي دنيا، از مخالفین دخالت مذهب در دولت و آموزش و پرورش و از همه نهادها و سازمانهاي مترقي و مدافع حقوق زن را فرامیخوانيم که به همراه ما در همه جا اعلام کنند که حقوق زن جهانشمول است، مذهب امری خصوصی است، رژيم آپارتايد جنسي در ايران محکوم است و همانند رژيم آپارتايد نژادي در آفريقای جنوبی باید بساط خود را جمع کند.

به جنبش جهاني عليه آپارتايد جنسي بپيونديد تا صدمین سالگرد هشت مارس را به روز اعلام انزجار از هرگونه نابرابری زن و مرد، از رژیم آپارتاید جنسی و از تحقير و توهين و لگدمال کردن حقوق انساني زنان تبديل کنيم.

رژیم آپارتايد جنسي محکوم است
کلیه قوانین ضدزن باید ملغی شود
زنده باد صدمین سالگرد هشت مارس، زنده باد برابری کامل زن و مرد



"عليه تبعيض"، سازمان دفاع از حقوق زن

١٢ دیماه ١٣٨٦، ٢ ژانویه ٢٠٠٨
ژانویه ٢٠٠٨، ١٤ دیماه ١٣٨٦
Tel:0046 70 7777 313
nohejab@yahoo.com
http://www.equal-rights-now.com

No comments: